Technika jazdy motocyklem
Technika jazdy

Technika jazdy (4)

Shimmy-Amortyzator skrętu- wszystko na ten temat

Opublikowano w Technika jazdy Napisane przez


Amortyzator skrętu – czy warto?

Jeżeli jesteś osobą która jeździ na motocyklu trochę bardziej sportowo (choć nie jest to reguła) to albo miałeś już do czynienia z Shimmy, albo dopiero Cię to czeka. Spora część osób montuje amortyzatory skrętu by temu zapobiec, ale czy warto wydawać tyle pieniędzy w akcesoria?

Ustawienie dźwigni w motocyklu sportowym

Opublikowano w Technika jazdy Napisane przez

ustawienie dźwigni w motocykluOstatnie kilka lat przyniosło wzrost możliwości regulacji poszczególnych elementów motocykla sportowego. To już nie tylko w pełni regulowane zawieszenia, ale również możliwość zamiany ustawień dźwigni ręcznych jak i nożnych oraz samych podnóżków, zwanych popularnie setami. Wszystko to, by jeździć sportowy mógł poczuć się na motocyklu najwygodniej jak to tylko możliwe, niezależnie od swoich gabarytów oraz, by wszystkie dźwignie za pośrednictwem, których kontroluję maszynę znajdywały się zawsze w zasięgu ręki/stopy.

Technika jazdy motocyklem - dlaczego warto ją poznać?

Opublikowano w Technika jazdy Napisane przez

technika jazdy motocyklemPosiadanie odpowiedniej techniki, czyli wyuczonej i wyćwiczonej umiejętności wykonywania jakichś czynności, jest niezbędne niemal w każdej dziedzinie życia, w której zależy nam na wynikach czy też robieniu czegoś po prostu dobrze. Często słyszymy o technikach jazdy, ale dla większości motocyklistów pojęcie to pozostaje dosyć mgliste i niezrozumiałe. Większość ma świadomość, że coś takiego jak technika jazdy sportowej istnieje, ale nigdy nie zadała sobie trudu by ją zgłębić, zrozumieć, wyćwiczyć i stosować za każdym razem, kiedy dosiadają swojej  sportowej maszyny. Przyczyn takiego stanu rzeczy w naszym kraju jest wiele i tkwią one zarówno w przestarzałym systemie szkoleń, jak i samych motocyklistach.

Ergonomia - pozycja na motocyklu sportowym

Opublikowano w Technika jazdy Napisane przez

pozycja na motocykluWiele programów doskonalenia techniki jazdy zakłada z góry, że motocyklista, który świadomie wybrał motocykl sportowy, zna swoją maszynę i odpowiednio dostosował ją do swoich potrzeb, nie tylko, jeśli chodzi o zawieszenie, ale również pod względem ergonomii. W rzeczywistości jednak, często okazuje się, że spora grupa użytkowników jest nieświadoma nie tylko możliwości regulacji dźwigni za pośrednictwem, których kontroluje motocykl, ale również pewnych specyficznych dla tego typu maszyn cech, które ewoluowały na przestrzeni lat w celu ograniczenia negatywnego wpływu jeźdźca na pojazd. Spójrzmy, więc teraz na nasze superbike’i, może po raz pierwszy, nie jako na środek do mamienia niewiast w wieku gimnazjalno-licealnym, ale wyspecjalizowane narzędzie dla profesjonalistów, którzy wiedzą, co i jak.